Radera!

Vi är mitt i en utav årets stora reor, mellandagsrean! Vi får nu dagligen erbjudanden som dimper ner i vår mailbox med 20% extra rabatt på rean. Wow, helt fantastiskt! Eller är det i själva verket motsatsen?

Ofta får vi våra favoritbutikers nyhetsbrev till vår mailbox. Dessa kan ju vara superbra, men också lite farliga, då det är superlätt att klicka sig in på erbjudandet, och se en massa saker vi vill ha. Jag råder er här till att omedelbart radera mailet utan att öppna det! Släpp det och tänk inte mer på det. Ju fler gånger du gör detta, desto mer kommer det att bli till en vana.

Självklart är ett alternativ att säga upp sig från nyhetsbrevet, så att du inte blir lockad alls. Dock tycker jag ändå det är bra med dessa om det är något specifikt du håller utkik efter, och som du behöver. Men det jag gillar mest med att ha dom kvar, är att du tar kontrollen över ditt köpbeteende, och säger “Nej tack!” Det är en rätt så häftig känsla!

Om det är ett planerat köp, och som du kommer att spara mycket pengar på, är det ju bra att slå till. Jag själv köpte till exempel redan i somras skalkläder på Polarn o pyret till 50 % rabatt. Detta ska min dotter ha först till hösten. Jag sparar långsiktigt och därför shoppar jag långsiktigt!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *